28 listopada 2014

Proporczyki

Brak komentarzy:
 
Ostatnio wiele rozmyślam o ciekawych elementach dekoracyjnych do pokoju dziecięcego. Bardzo modne i efektowne są proporce. Można je zawiesić na meblach, ścianie, pod sufitem. Łańcuch z proporczyków może stanowić ogonek dla latawca zawieszonego na ścianie. Postanowiłam coś takiego stworzyć. 

W końcu znalazłam przeznaczenie dla dwóch kawałków materiału, które przekładam od 20 lat (o kurcze, już mogę tak powiedzieć!). Materiał kupiła kiedyś moja mama, nie wiem czy coś z niego było szyte czy nie, w każdym razie podczas wielu generalnych porządków zadbałam, by nie został wyrzucony, z nadzieją, że znajdę dla niego przeznaczenie! I znalazłam. Cieszę się z tego bardzo. Efekt mnie zadowala, choć nie ukrywam, że chciałabym co nieco zmienić. W kolejnych wpisach możecie spodziewać się kolejnych pomysłów na wykorzystanie tego materiału. Część pomysłów już zrealizowałam, a część jest jeszcze w poczekalni zwanej moją szufladką.


Jak widać na zdjęciu, nie jest to super precyzyjna robota, szwy są krzywe. Nie mam żadnego doświadczenia z maszyną do szycia. Ale ostateczny efekt nie jest najgorszy.



Proporczyki chwilowo przyozdobiły łóżeczko naszego M. Nie jest to jednak zbyt praktyczne miejsce. Ostateczne umiejscowienie proporczyków jest jeszcze nieznane ;)

Poniżej króciutki "tutorial". Przygotowanie takiego łańcucha z proporczykami zajmie wam niewiele czasu, myślę, że maksymalnie godzinę. Możecie do niego wykorzystać zakupione materiały albo jakieś znalezione w domu tkaniny, nienoszoną bluzkę itp. Najlepiej gdyby wstążka na której wiszą proporce była w kontrastowym kolorze. Ja wykorzystałam pozostałą wstążkę po pasku do sukni ślubnej.


Przygotowujemy dwa kawałki materiału, w kontrastowych kolorkach + wstążkę, tak długą by przyszyć do niej proporczyki oraz zostawić kawałek na końcach aby można było przywiązać gotowy łańcuch (należy uwzględnić to, że proporczyki przyszywamy z przerwą). 


Z usztywnionego papieru przygotowujemy szablon. Moje trójkąciki mają podstawę 15cm, wysokość trójkąta ma również 15cm. Zaczynamy od narysowania kwadratu o bokach 15cm, następnie na górnym brzegu wyznaczamy środek i rysujemy trójkąt. Oczywiście możecie stworzyć trójkąt o dowolnych rozmiarach. Wycinamy szablon.


Na materiale obrysowujemy szablon tyle razy ile chcemy mieć gotowych trójkątów w łańcuszku razy dwa. Wycinamy trójkąty. Następnie zszywamy po dwa trójkąty, składamy je prawą stroną do środka. Nie obszywamy podstawy trójkąta. Wywijamy trójkąty na prawą stronę i zaprasowujemy brzegi. Tasiemkę składamy na pół, również zaprasowujemy bok. Do środka wkładamy proporczyki, na zmianę kolorami, zabezpieczamy je szpilkami. Zszywamy wszystko razem. Moja taśma była szeroka, dlatego zaszyłam ją dwa razy. Co prawda krzywo, ale im krzywiej, tym śmieszniej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz