26 października 2014

Pokoik dla synka: inspiracje - ściany

1 komentarz:
 
Urządzanie pokoiku dziecięcego to nie lada wyzwanie dla dorosłych. Niestety wielu już zapomniało jak to jest być dzieckiem. Dorośli dbają o to by wszystko do siebie pasowało, żeby starczyło na długo, było uniwersalne a do tego firmowe. Dla dziecka nie jest to JESZCZE ważne. Chciałabym zrobić inaczej, chciałabym stworzyć dla mojego dziecka raj, w którym będzie mogło sobie poszaleć. Wiadomo, że musi być tam też ładnie i funkcjonalnie ale chciałabym, żeby było tam fajnie i ładnie oczami mojego dziecka. To akurat jest bardzo trudne. Dziś dzieciaki już od najmłodszych lat traktowane są trochę jak mali dorośli. Przesłodko wyglądają w ubrankach dla dorosłych, w małych jeansach, bluzach i adidaskach. Niestety sama w tą pułapkę wpadam ale staram się kontrolować ;) Zawsze należy pamiętać, że dziecko to dziecko. Jeśli chodzi o urządzanie pokoiku to zaczynam od ścian... Mam kilka pomysłów, jednak jak to w mojej szufladce wizja jest jeszcze nieuporządkowana. Jak we wszystkim jest pomysł, jest też głos rozsądku, który mówi, że lepiej z tego zrezygnować bo jest to niepraktyczne z wielu powodów. Ściany malujemy na kilka lat, dlatego mimo, że dziś moje dziecko ma prawie 9 miesięcy, chcę mu je pomalować jak dla nieco starszego dziecka, niekoniecznie słodkopierdząco jak przy urządzaniu kącika dla niemowlaka. W dotychczasowym kąciku królują u nas stonowane kolory. Białe koszyczki, jasne sosnowe meble i pastelowa pościel. W nowym miejscu ma być kolorowo i wesoło.







Wciąż szukam inspiracji, jedno wiem na pewno, w pokoiku znajdzie się miejsce na kawałek ściany pomalowanej farbą kredową. Zaryzykuję "uczenie dziecka malowania po ścianie" ;) Myślę również o powieszeniu na jednej ścianie mapy świata. Nasza leży zwinięta za szafą bo nie ma jej za bardzo gdzie powiesić. Dla małego ciekawskiego odkrywcy będzie jak znalazł. Pokoik będzie sypialnią i bawialnią dlatego jeszcze rozmyślam nad ciekawym podzieleniem przestrzeni..... oojj będzie zabawa, będzie się działo!

1 komentarz:

  1. Rzeczywiście udało Ci się zebrać kilka niesamowitych inspiracji i oczywiście jestem zdania, że trzeba kształtować i w spierać kreatywność naszych dzieci. Jednak nie zapominajmy co jest najważniejsze w pokoju małego dziecka. Moim zdaniem istotny jest komfortowy sen i ja idealne łóżko dla swojego synka znalazłam na https://senpo.pl/lozka/ Mają naprawdę duży wybór i każdy znajdzie coś dla siebie. Serdecznie polecam!

    OdpowiedzUsuń