08 października 2014

Pastele do tkanin

Brak komentarzy:
 
Niedawno natrafiłam w biedronce na stoisko z artykułami szkolnymi, papierniczymi... Ł. tego nie lubi :) takie stosiko i stoisko z drobnym agd to pewne zakupy :) Oczywiście wyszliśmy z pełną siatką różnych drobiazgów. Wśród nich pastele do tkanin. Pomyślałam, że coś ciekawego z nich stworze na ciuszkach naszego M. Inni rodzice pewnie wiedzą, że kupując ubranka w dwu-, trzy-pakach itd. zwykle jedno jest kolorowe, z wzorem a kolejne bywaja jednokolorowe, smutne. Z myślą o tym kupiłam pastele. Do tej pory ozdobiłam tylko jedno białe body, dołączone do spodni-ogrodniczek. Oto co stworzyłam. Kolejne pomysły już mam w głowie, inspiracji w internecie jest mnóstwo. Poniżej moje dzieło i kilka propozycji ze strony producenta kredek. 



Jak to się robi? Przygotowujemy odpowiednią koszulkę lub inny kawałek materiału, raczej biały lub jasny kolor. Ważne by była to naturalna tkanina, najlepiej bawełna. Przed rysowaniem warto ją przeprasować oraz podłożyć sztywną podkładkę lub tekturę by oddzielić warstwy materiału. Po naniesieniu kredkami rysunku przykrywamy go białą, czystą kartką i prasujemy rozgrzanym żelazkiem (używałam temperatury zgodnej z zaleceniami na bodziaku). Tak utrwalony wzór nie spierze się. 
Zgodnie z informacjami umieszczonymi na moim komplecie pasteli, jeżeli efekt nam się nie spodoba to możemy spokojnie sprać go z koszulki (oczywiście przed utrwaleniem żelazkiem).

Oto obiecane inspiracje ze strony producenta, te które wydały mi się najciekawsze dla chłopca. W ten sposób możemy ozdobić nie tylko koszulki ale również worek na strój na wf, poduszeczki i co tylko wyobraźnia wam podpowie. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz